Άνθρωπος. Σκύλος. Άνθρωπος και Σκύλος. Πόσο πίσω να φτάσει κάποιος, αν επιδιώξει να συναντήσει τις ρίζες αυτής της σχέσης; Ο Minkyu Lee πήγε αρκετά πίσω, πήγε στην αρχή. Ο εικοσιεπτάχρονος σεναριογράφος και σκηνοθέτης της ταινίας “Adam and Dog“, χρειάστηκε να κάνει ένα άλμα φαντασίας, να σκιτσάρει στα περιθώρια της Βίβλου, να “διορθώσει” τα γεγονότα της Πτώσης, εμπλουτίζοντας ευφάνταστα τις στιγμές της Δημιουργίας, διασαφηνίζοντας – χωρίς ούτε μια λέξη – μια δική του αλήθεια, για μια καθαρή και εις στο διηνεκές φιλία που άνθισε στο Κήπο της Εδέμ.
Ο Σκύλος του Lee είναι μόνος, απορεί, παρατηρεί, φοβάται, γαυγίζει, οριοθετεί, παίζει, πεισμώνει, ενθουσιάζεται, παρακολουθεί, ακολουθεί, επιλέγει, αφοσιώνεται. Ο Άνθρωπος του Lee τον χρειάζεται αυτόν τον Σκύλο. “Σε μια αίθουσα αναμονής νοσοκομείου, στο οποίο νοσηλεύονταν σε κακή κατάσταση ένας φίλος” θα εκμυστηρευτεί ο νεαρός σκηνοθέτης ” διάβασα άρθρο σε τεύχος του National Geographic σχετικό με την προέλευση του σκύλου. Σκέφτηκα πως σε κάθε πτυχή του αρχαίου κόσμου διακρίνεις την παρουσία σκύλων. Η ιδέα γύρω απ’το σενάριο πηρέ την πρώτη της μορφή σε ένα εργαστήρι γραφής. Εκεί μου έδωσαν μια λέξη, τη λέξη φίλος. Έπρεπε να δουλέψω πάνω σε αυτό.”
Το τελικό αποτέλεσμα του δισδιάστατου (2D) “Adam and Dog” παρουσιάστηκε το 2011 από μια ομάδα σχεδιαστών με επικεφαλής τον Lee και κατέλαβε τον επόμενο χρόνο τιμητική κορυφή στα Annie Awards. Η αισθητική πλευρά του θυμίζει την παράδοση και φιλοσοφία των κινουμένων σχεδίων της Άπω Ανατολής. Παρολαυτά, ο Lee δεν επηρεάστηκε από την συνηθισμένη φόρμα αφήγησης των ταινιών κινούμενων σχεδίων αλλά από σκηνοθέτες όπως ο Andrey Tarkovsky, o Orson Welles, o Terrence Malick, διότι – σύμφωνα με τον ίδιο – oι δουλειές τους δεν βασίζονται τόσο στην πλοκή, μα περισσότερο στη στιγμή, σε μια προσπάθεια αποτύπωσης του μεγέθους των χαρακτήρων.
Με εξαιρετικό σχέδιο στο χέρι λοιπόν, με γραμμές γεμάτες αρετές, μια ιστορία χαρούμενη, δραματική και μάλλον συγκινητική. Δείτε την.